Švietimo nuotykiai
Esam Mingailė ir Tautvydas – psichologė ir mokytojas – švietimo nuotykių ieškotojai.
Deja, nemaža dalis vaikų ir mokytojų nenori eiti į mokyklą. Turime didelę švietimo atskirtį, ypatingai regionuose. Kadangi alternatyvios mokyklos prieinamos priklausomai nuo finansinės ir geografinės padėties, dauguma vaikų, mokytojų bei tėvų mano, kad neturi kito pasirinkimo ir belieka susitaikyti su tuo, kaip yra. Mes tikime, kad išeitis visuomet yra ir siekiame, kad kuo daugiau žmonių sužinotų apie skirtingas, įgalinančias ugdymo alternatyvas.
Kelias, kuriuo einame:
- iš autoritarijos į demokratiją
- iš nepasitikėjimo į pasitikėjimą
- iš vertinimo į stebėjimą ir refleksiją
- iš kalimo į mąstymą ir kūrybą
- iš išorinės motyvacijos į vidinę
- iš vartotojiškumo į darnumą
- į viso gyvenimo mokymąsi
Bet kokios transformacijos pradžiai reikalingi du dalykai: vaizduotė ir drąsa. Mums buvo aišku, kad mokykla nepasikeis, jeigu kaip visuomenė nesuvoksime, kokia ji iš tikrųjų gali būti. Tam, kad padėtume įsivaizduoti, kokia mokykla galėtų būti, ir tam, kad suteiktume šiek tiek daugiau drąsos, 2019-ųjų pradžioje startavome su projektu WADE INTO ADVENTURE. Kelionės tikslas – surinkti gerąją Lietuvos ir užsienio mokyklų patirtį ir dalintis ja prisidedant prie švietimo pokyčio Lietuvoje. Grįžę namo įkūrėme VšĮ Švietimo nuotykiai organizaciją.
Apie Wade into Adventure ekspediciją: https://www.youtube.com/watch?v=9dzhftyVWHQ&feature=emb_title
2020-ųjų rugsėjį pradėjome MOKYKLOS ODISĖJOS projektą, kur pasitelkdami demokratinio ugdymo gaires, empatišką bendravimą (NVC) ir neformalųjį ugdymą, drauge su mokyklos bendruomene narpliojame ugdymo(si) rebusus valstybinėse mokyklose. Projekto tikslas – atrasti praktiškus būdus, kurie padėtų mokykloms vystytis ir tapti tokioms, kokių reikia šiandienos žmogui.
Apie Mokyklos Odisėjos projektą: https://www.youtube.com/watch?v=1w3VyMcRqF8
2021-aisis susitelkėme į psichikos sveikatos stiprinimą bendrojo lavinimo mokyklose. Dalyvavome Geros savijautos projekte (ŠMSM) ir sukūrėme savo programą, kurią pavadinome Arklystu. Su šia programa praėjusiais mokslo metais susitikome su daugiau nei 3000 moksleivių visoje Lietuvoje. Kelionė tęsiasi.
Apie Arklystu programą: https://www.youtube.com/watch?v=uj2Ul_Fqbgo
2022m. drauge su VšĮ Vaiko psichologijos centru ir Lietuvos moksleivių sąjunga (LMS) atlikome tyrimą apie psichosocialinę moksleivių būseną mokykloje. Tyrime dalyvavo daugiau nei 3000 5-12kl. moksleivių iš visos Lietuvos. Net 24% respondentų nurodė, kad jų klasėje yra vaikų, kurie neturi draugų, 22% nurodė, kad yra bent vienas klasiokas/ė, kurio visai nepažįsta, 13% moksleivių nurodė, kad jiems dažnai būna baisu mokykloje, o 18% įvardijo, kad nesijaučia mokykloje kaip geroje vietoje – saugiai, jaukiai.
Taigi, vienas pagrindinių mūsų tikslų yra kurti neformalaus ugdymo programas ir eiti pas moksleivius į jų mokyklas, kurti ryšį su jais, stiprinti tarpusavio pasitikėjimą, vesti komandos formavimo užsiėmimus, padėti išsilaisvinti nuo įvairiausių su(si)varžymų ir tiesiog žaisti. O vasaromis kviestis juos į patyrimines „Džigbo“ stovyklas ir kartu leistis į prasmingus nuotykius.
Džigbo vasaros stovykla: https://www.youtube.com/watch?v=MMq8dFzAbFQ
Šiuo metu vystome idėją interaktyviai, skaitmeninei platformai mokykloms siekiančioms gerinti emocinį ir socialinį mikroklimatą klasėse.