Iniciatyva „Žibinto istorijos”
Elektrėnų vaikų lopšelyje-darželyje „Drugelis“ įgyvendinta ir bus įgyvendinama kasmet Respublikinė iniciatyva „Žibinto istorijos“. Iniciatyvos tikslas – skatinti bendruomenės kūrybiškumą, aktyvumą ir dalyvavimą socialinėje veikloje. Asmens dalyvavimas visuomeniniame gyvenime – neatskiriama šiuolaikinio pasaulio ir modernios visuomenės dalis. Mūsų įstaigos inicijuojama iniciatyva skatina tarpinstitucinį bendradarbiavimą ir įsitraukimą į visuomenėje vykstančius procesus, kurie yra vienas iš esminių brandžios demokratinės valstybės rodiklių. Ugdydami vaikų socialinius įgūdžius, bendravimą, bendradarbiavimą, kūrybiškumą, skaitymo kompetencijas ir socialiai atsakingą bendruomenę, siekiame aktyvinti tarpinstitucinį bendradarbiavimą, todėl tikime, kad ši iniciatyva taps tradiciniu renginiu ir į mūsų organizuojamą iniciatyvą įsijungs vis daugiau įstaigų. Todėl yra kviečiamos visos Lietuvos įstaigos jungtis į iniciatyvą ir ją organizuoti savo įstaigose.
Iniciatyva „Žibinto istorijos“ pradėta įgyvendinti 2023 m. gruodžio 1 d. Per šį laikotarpį į iniciatyvą prisijungė net 15 įstaigų ir/ar kitų institucijų atstovų. 2024 m. gruodžio mėnesį taip pat mes kviečiame visas įstaigas jungtis į šią iniciatyvą.
Šios iniciatyvos metu vaikai patiria įvairias ugdomąsias patirtis, kurios prisideda prie jų asmeninio, socialinio ir emocinio augimo. Iniciatyvos metu adventinio rytmečio pasakas įstaigoje vaikams skaito žmonės iš įvairių įstaigų ir institucijų, papasakodami ką jie veikia savo darbuose ir kokios profesijos atstovais jie yra. Pažintis su profesijomis – vaikai turi galimybę pažinti įvairių profesijų atstovus, analizuoti profesines subtilybes. Tolerancijos ir pakantumo lavinimas – svarbi ugdymo dalis, skatinanti vaikų gebėjimą gerbti ir priimti kitus nepaisant jų skirtumų (amžiaus, rasės ir pan.). Šis ugdymas padeda vaikams suprasti, kad visuomenė yra įvairialypė, ir moko, kaip sugyventi su skirtingomis nuomonėmis, vertybėmis, kultūromis, religijomis ar gyvenimo būdais. Socialinių įgūdžių tobulinimas – jie mokosi bendrauti, išreikšti jausmus, suprasti kitų emocijas ir ugdyti empatiją. Atsakomybės ir savarankiškumo stiprinimas – dalyvaudami įvairiose iniciatyvose, vaikai dažnai turi priimti sprendimus, prisiimti atsakomybę už savo veiksmus ir išmokti būti visuomenėje priimtinais būdais. Pasitikėjimo savimi ugdymas – dalyvavimas veiklose suteikia vaikams progą išbandyti save naujose situacijose, kas padeda jiems ugdyti pasitikėjimą savimi ir savo gebėjimais. Šios patirtys prisideda prie visapusiško vaikų ugdymo ir jų pasirengimo ateities iššūkiams. Todėl iniciatyvos metu ateinantys skaityti pasakas įvairių institucijų atstovai į įstaigą suteikia įvairios patirties vaikams.