



Emocija, muzika ir aš
Projektas sprendžia vaikų socializacijos, psichologinio atsparumo, emocijų valdymo problemas, stiprina vaikų ir ugdytojų ryšį, užtikrina vaikų ugdymą pagal atnaujintą ugdymo turinį. Vaikai turi galimybę pasimatuoti save priešingose socialinėse savybėse nei turi prigimtines, gauti ugdymo procesą kitaip, kuomet socialinę pedagoginę pagalbą užtikrina briedis Simas, kalbos moko varlė kalbininkė, psichologinę pagalbą teikia Pelėda, o grupėse siautėja varna Veronika, krokodilas Dilas. Tai didelės apimties projektas, apimantis visus amžiaus tarpsnius, švietimo pagalbą, vaiko adaptaciją, padedantys įveikti šiuolaikiniams vaikams iškylančius sunkumus.
Nuo 2007m į savo įstaigą įnešėme ugdymo personažais projektą. Tai ne tik personažai, kurie pasitinka vaikus švenčių ir renginių metu, tai kiekvienos grupės ir kiekvieno švietimo pagalbos savitumas, kuomet pagalbą vaikui teikia ne socialinė pedagogė, o briedis Simas, kurio visi aksesuarai „briediški“, kur taisyklingai kalbėti moko ne logopedė, o Varlė kalbininkė, kuri ant lelijos lapų paruošusi užduotėles vaikams moko juos taisyklingo tarimo ir kalbos. Grupėse užduotis atskraidina Varna Veronika, o vaikai, būdami varniukais, kuo puikiausiai įveikia nerimą, baimes ir kitus užklumpančius sunkumus. Per 18 projekto metų į šiuos bendrus veiklų ir užduočių labirintus įsijungė 28 Lietuvos darželiai, kurie į metus po 2-3 kartus atvyksta stebėti pedagoginio meistriškumo, kaip veikia personažai, padėdami vaikams su specialiaisiais poreikiais, gabiems ugdytiniams, peržvelgdami įstaigoje esančius personažų aplankus. Ir ne vien mokytojos ar specialistai įprasmina savo veiklas drauge su personažais, tą daro ir darželio administracija, direktorė Šerniukės Agotukės įvaizdyje, pavaduotoja Kobros vaidmenyse. Šie personažai tampa ne tik vaikų, bet ir darbuotojų gyvenimo dalimi- neišvengiamai atsiranda rekvizitai, susiję su šernais, krokodilais, varnomis.
Projektas sprendžia vaikų socializacijos, psichologinio atsparumo, emocijų valdymo problemas, stiprina vaikų ir ugdytojų ryšį, užtikrina vaikų ugdymą pagal atnaujintą ugdymo turinį. Vaikai turi galimybę pasimatuoti save priešingose socialinėse savybėse nei turi prigimtines, gauti ugdymo procesą kitaip, stiprina „kitokių „ vaikų integraciją. Įsivaizduokite nedrąsų jautrų vaiką, kuris bijo visko- ir koks jis tampa drąsus, jei varna Veronika supažindina jį su pilku Vilku, kuris nieko nebijo? Tai suteikia vaikams papildomų galių ir galimybių būti tokiu, koks jis save nori matyti. Kolegialūs darželiai per 18 m buvo mokomi metodikos, ką gali personažai, kaip jie veikia vaikų sąmonę, kur gali talkinti ugdytojui ar švietimo pagalbos specialistui, leidžiant išskleisti prigimtines vaiko galias. Nesuklyskite, mes kalbame ne vien apie kostiumus, kuomet renginyje linksmina vaikus jų pamėgti herojai, mes kalbame apie gyvenimą darželyje kartu su personažu, kurį vaikai nori matyti, kuriam sugalvojo vardą, būdą ir kuris padeda vaikui gauti, suteikdamas vaikystei nuotykių skonį.